Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Tarih Eğitimi Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri için Okuma Listesi
- Alaca, E. ve Yıldırım, T. (2021). 1869'dan Günümüze Tarih Öğretim Programları. Nobel Akademi.
- Akyüz, Y. (2011). Türk Eğitim Tarihi. Pegem A.
- Behar, B. E. (2011). İktidar ve Tarih, Türkiye’de “Resmi Tarih” Tezinin Oluşumu. İletişim
Yayınları. - Creswell, J. W. (2017). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, (Çev. H. Ekşi vd.). Edam.
- Coolingwood, R.G. (1990). Tarih Tasarımı (Çev. K. Dinçer). Ara Yayıncılık.
- Demircioğlu, İ.H., (2005). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Anı Yayıncılık.
- Demircioğlu, İ. H. ve Demircioğlu, E. (2017). Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı. PegemA Yayınları.
- Dilek, D. (2001). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi. PegemA Yayınları.
- Egan, K. (2010). Eğitimli Zihin - Bilişsel Araçlar Anlama Süreçlerimizi Nasıl Şekillendirir? (Çev. F. Keser). Ankara: Pegem Akademi.
- Engin, V. (2015). Osmanlı’dan Cumhuriyete Tarihi Devamlılık. Yeditepe Yayınları.
- Fay, B. (2001) Çağdaş Sosyal Bilimler Felsefesi: Çokkültürlü Bir Yaklaşım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
- Johnson, P. A. (2019). Eylem Araştırması El Kitabı, (Çev. Y. Uzuner ve M. Özten Atay). Anı Yayıncılık.
- Jenkins, K. (1997). Tarihi Yeniden Düşünmek (Çev. B. S. Şener). Dost Yayınları.
- Kincheloe J. L. (2018). Eleştirel Pedagoji (Çev. K. İnal). Yeni İnsan Yayınevi.
- Nichol, J. (1996). Tarih Öğretimi (Çev. M. Safran). Çağrı Matbaacılık.
- Oruç, Ş. ve Dönmez, C. (2006). Meşrutiyet Dönemi Tarih Öğretimi. Gazi Kitabevi
- Özbaran, S. (1997). Tarih, Tarihçi ve Toplum. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
- Pamuk, A. (2014). Kimlik ve Tarih: Kimliğin İnşasında Tarihin Kullanımı. Yeni İnsan Yayınevi.
- Patton, M. Q. (2018). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir). PegemA Yayınları.
- Şimşek, A. (Ed.). (2017). Türkiye’de Tarih Eğitimi. PegemA Yayınları.
- Şimşek, A. (Ed.). (2017). Tarih İçin Metodoloji. PegemA Yayınları.
- Safran, M. (1998). Tarih Eğitimi ve Öğretimi ”Makaleler”. Gazi Kitabevi.
- Safran, M. (2011). Tarih Nasıl Öğretilir? Yeni İnsan Yayınevi.
- Şimşek, A. (2021). Öğretim Tasarımı. Nobel Akademi.
- Tekeli, İ. (1998). Tarih Bilinci ve Gençlik. Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
- Vurgun, A. (2016). Milli Tarih Nedir? Yeni İnsan Yayınevi.
- Yazıcı, F. (2015). Azınlık Okullarında Tarih Eğitimi ve Çokkültürlülük. Yeni İnsan Yayınevi.
- Yıldırım, T. (2016). Tarih Ders Kitaplarında Kimlik Söylemi. Yeni İnsan Yayınevi.
- Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
Online Kaynaklar ve Tarih Öğretim Programları
- National Center for History in the Schools- Historical Thinking Standards
https://phi.history.ucla.edu/nchs/historical-thinking-standards/
- 2024 Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programı (9, 10 ve 11. sınıflar).
- 2024 Ortaöğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı (12. sınıf).
- 2024 Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni.
- 2023 Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programı (9, 10 ve 11. sınıflar).
https://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
- 2023 Ortaöğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı (12. sınıf).
https://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
- 2018 Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programı (9, 10 ve 11. sınıflar).
https://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx
Bu sayfa History Teacher Education tarafından en son 09.08.2025 08:42:05 tarihinde güncellenmiştir.