Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri için Okuma Listesi

Marmara Üniversitesi Tarih Eğitimi Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri için Okuma Listesi 

  • Alaca, E. ve Yıldırım, T. (2021). 1869'dan Günümüze Tarih Öğretim Programları. Nobel Akademi.
  • Ataman Yalı, S. ve Şimşek, A. (2019). Gerçekte(n) Öyle mi Olmuş – Post Truth Zamanlarda Tarihin Temsili. Yeni İnsan Yayınevi.
  • Akyüz, Y. (2011). Türk Eğitim Tarihi. Pegem A.
  • Behar, B. E. (2011). İktidar ve Tarih, Türkiye’de “Resmi Tarih” Tezinin Oluşumu. İletişim Yayınları.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi, (Çev. H. Ekşi vd.). Edam Yayınları.
  • Coolingwood, R.G. (1990). Tarih Tasarımı (Çev. K. Dinçer). Ara Yayıncılık.
  • Demircioğlu, İ.H., (2005). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Anı Yayıncılık.
  • Demircioğlu, İ. H. ve Demircioğlu, E. (2017). Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı. PegemA Yayınları.
  • Dilek, D. (2001). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi. PegemA Yayınları.
  • Engin, V. (2015). Osmanlı’dan Cumhuriyete Tarihi Devamlılık. Yeditepe Yayınları.
  • Johnson, P. A. (2019) Eylem Araştırması El Kitabı, (Çev. Y. Uzuner ve M. Özten Atay). Anı Yayıncılık.
  • Jenkins, K. (1997). Tarihi Yeniden Düşünmek (Çev. B. S. Şener). Dost Yayınları.
  • Kincheloe J. L. (2018). Eleştirel Pedagoji (Çev. K. İnal). Yeni İnsan Yayınevi.
  • MEB. (2024). Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programı (9, 10 ve 11. sınıflar).
  • MEB. (2024). Ortaöğretim T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı (12. sınıf).
  • MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları Ortak Metni.
  • Nichol, J. (1996). Tarih Öğretimi (Çev. M. Safran). Çağrı Matbaacılık.
  • Oral, M. (2014), Türkiye’de Romantik Tarihçilik. Yeni İnsan Yayınevi.
  • Oruç, Ş. ve Dönmez, C. II. Meşrutiyet Dönemi Tarih Öğretimi. Gazi Kitabevi
  • Özbaran, S. (1997). Tarih, Tarihçi ve Toplum. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Pamuk, A. (2014). Kimlik ve Tarih: Kimliğin İnşasında Tarihin Kullanımı. Yeni İnsan Yayınevi.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, (Çev. M. Bütün ve S. B. Demir). PegemA Yayınları.
  • Şimşek, A. (Ed.). (2017). Türkiye’de Tarih Eğitimi. PegemA Yayınları.
  • Şimşek, A. (Ed.). (2017). Tarih İçin Metodoloji. PegemA Yayınları.
  • Safran, M. (1998). Tarih Eğitimi ve Öğretimi ”Makaleler”. Gazi Kitabevi.
  • Safran, M. (2011) Tarih Nasıl Öğretilir? Yeni İnsan Yayınevi.
  • Şimşek, A. (2021) Öğretim Tasarımı. Nobel Akademi.
  • Tekeli, İ. (1998). Tarih Bilinci ve Gençlik. Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Vurgun, A. (2016). Milli Tarih Nedir? Yeni İnsan Yayınevi.
  • Yazıcı, F. (2015). Azınlık Okullarında Tarih Eğitimi ve Çokkültürlülük. Yeni İnsan Yayınevi.
  • Yıldırım, T. (2016). Tarih Ders Kitaplarında Kimlik Söylemi. Yeni İnsan Yayınevi.

Bu sayfa History Teacher Education tarafından en son 21.06.2024 19:08:11 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM